In 9 dagen van mijn suikerverslaving af: mijn ervaring met de reiningskuur C9

Op 9 juli 2015 vroeg Neel me of ik wilde meedoen met een Aloe Vera detox, de Clean 9. Ik was sceptisch over dit programma en en de werking van Aloe Vera tot de dag dat ik eraan begon!

Om eerlijk te zijn had ik gewoon geen zin om mijn eetgewoontes te veranderen. Ik erkende wel dat ik veel snoepte maar om nou gelijk te detoxen.. dat was een beetje te veel van het goede. Herkenbaar? Lees verder!

Of leest eerst het verslag van dag 1-3 of dag 4-6.

Dag 7 C9: woensdag 26 aug 2015
08.30 Neel tipte me gisteren op een ‘nieuwe’ variant smoothie: appel met kaneel. Ik probeer deze vanmorgen ook en het smaakt goed, fijn voor de afwisseling.

12.00 Tussendoor op werk neem ik een glas water met frambozen en 3 gedroogde pruimen.

14.00 Mijn collega is jarig geweest en trakeert taart! Uiteraard val ik er niet voor, maar ik realiseer me dat ik normaal gezien toch wel een stukje taart had genomen. Ik lunch met een nectarine en frambozen shake!

16.00 Tegen het einde van de dag begin ik toch lekkere trek te krijgen. Ik eet een stuk of 4 pruimen en realiseer me dan dat ik vandaag niet zo veel drink als gister. Het kan zijn dat ik daarom – of omdat ik gisteren keihard heb getraind – nu meer behoefte aan eten heb. Ik ga zo weer sporten dus ik probeer naar mijn lichaam te luisteren en besluit een bakje met gezonde snacks te maken: 1/4 komkommer, handjevol blauwe bessen en handjevol sugersnaps. Ik deel ook uit aan collega’s maar eet wel bijna alles op.

18.30 Vandaag bestaat de WOD uit twee delen: Death by Handstand pushups: veel handstand push ups dus. En een cardio oefening van 10-15-20-25 herhalingen van box jumps en situps. Ik heb veel energie tijdens de oefeningen en weet het rondje in 07.00 minuten af te maken. We sluiten af met 500m roeien. Het roeien gaat ook lekker maar ik vind dat gewoon (altijd al) erg zwaar, dus zweet me kapot maar ben voldaan!  

20.30 Terwijl ik alvast voor morgen kook warm ik ondertussen de restjes van gisteravond op (voeg er nog wat groentes aan toe). Ik ben namelijk morgen jarig en ik ga na werk ergens iets drinken met wat vrienden. Ik ga daarom mijn avondeten en  lunch (shake) omwisselen.

Mijn lunch voor morgenmiddag is biologische volkoren pasta met gebakken garnalen samen met een handjevol sugersnaps, biologische paprika, prei en verse spinazi, afgeblust met een scheut amandelmelk. Voor de smaak voeg ik ook wat chilli en groene pesto toe. Ik kan niet wachten tot morgen!

De rest van de avond drink ik weer alleen water en ga vroeg naar bed.

Dag 8 C9: donderdag 27 aug 2015
08.00 Hiep hiep ik ben jarig, ik word vandaag 28 jaar! Vandaag trakteer ik geen taart maar een gezonde snack: wortel met cherry tomaatjes en sugersnaps, maar dan een beetje op een gezellige manier gepresenteerd. Ik ontbijt weer met mijn 120ml Aloe Vera shot, Therm tablet en appel kaneel proteïne shake.


13.00 Neel appt me: ‘gefeliciteerd! Dag 8 is best zwaar..’ Ik voel dat niet zo. Ik vergeet zelfs bijna mijn Fibre oploszakje te nemen met water.. Als snack neem ik die nog even voor de lunch – die ik weer laat wil eten. Verder eet ik een traktatie van mezelf op en hap ik nog een handje worteltjes en sugarsnaps weg.

14.00 Ik lunch met mijn garnalen met pasta spinazi schotel die ik gisteren heb klaargemaakt. Smaakt best goed. Later in de middag krijg ik denk ik wat Neel vanmorgen had.. Zin in ‘gewoon’ eten en zoetigheid. Ik droom weg bij het idee van pindakaas! Ik neem gewoon 4 pruimen.

16.30 Tijdens een overleg merk ik dat ik supermoe ben. Ik eet een appeltje en realiseer me dat ik vandaag mijn lunch en dinner heb omgewisseld. En de Therm tablet die ik normaal op dit tijdstip al lang had genomen mis ik nu en ik merk het aan mijn energielevel dus ik besluit de energie tablet alsnog te nemen.

Vandaag is dus toch wel een pittige dag. Het einde is dichtbij en ik dagdroom van wat ik kan en mag eten straks. Mezelf er aan overgeven doe ik zeer zeker niet!

19.00 Met wat vrienden gaan we naar een café om te vieren dat ik jarig ben. Ik bestel een literfles plat water en krijg daar een glas met citroen en komkommer bij. Dat proost toch wel heel vrolijk! Tussendoor shake ik stiekem mijn Forever Living beker en drink mijn proteïne shake als avondeten. De rest van de avond drink ik weer alleen water. Honger heb ik niet.


LAATSTE dag 9 C9: vrijdag 28 aug 2015

06.30 Vroeg op! Want ik ga sporten deze ochtend. Ik neem een halve shake voor het sporten. De WOD is best zwaar. Ik houd het wel vol, maar ik ben gewoon niet zo snel en ik vind de gewichten zwaar dus ik gebruik lage gewichten. Na het sporten maak het goed met mezelf met een ‘nieuwe’ shake. Naast de amadelmelk voeg ik een zoete appel,  wortel en kaneel toe aan de shake. Het is net een vloeibare carrot cupcake! Heerlijk!

14.00 Ik heb super veel trek en dorst vandaag maar het is druk op werk dus ik vergeet soms te drinken. Normaal heb ik dit dus altijd! Maar twee volle flesjes water op mijn bureau binnen handbereik maken dat ik drink! Vandaag mag ik weer ‘gewoon’ lunchen. Ik heb nog wat pasta over van gisteren met garnalen en doe er wat rouwkost bij: cherry tomaatjes en handjevol sugersnaps. Mjam!

16.00 Ik ben mijn pruimen vergeten die andere dagen zo hielpen als ik zin had in iets zoets. Dus ik neem een glas water met frambozen, ook heerlijk.

17.00 Eind van de middag staan er ter gelegenheid van het afscheid van een collega lekkernijen in de keuken. Soesjes met poedersuiker en een zak paprika chips!

Ook vandaag val ik niet voor deze zoetigheid maar ik realiseer me dat ik normaal wel van alles een stukje of hapje zou hebben genomen. Ik schrik er van: ik wil mijn lichaam niet wil gebruiken als ‘waste basket’ maar op deze manier doe ik dat natuurlijk wel. Daarmee stoppen maakt een verschil!

20.00 Tijdens een borrel op werk drink ik weer water met frambozen. Het smaakt een beetje als aanmaaklimonade, maar lekkerder en heerlijk verfrissend!

Ik eet vanavond laat dus als snack eet ik 1/4 komkommer, sugersnaps en cherry tomaten.

21.30 Het is al laat maar ik had een heerlijke steak gepland vanavond, dus ik besluit toch te eten maar dan paleo dus zonder pasta, aardappel of rijst. Plus uiteraard veel water.

En daarmee ben ik aan het einde gekomen van mijn Aloe Vera C9 programma! Hiep hiep hoera!

Evaluatie van de 9 dagen Aloe Vera Forever Living C9
De Clean 9 was tegen mijn verwachtingen in een succes! Ondanks dat ik sceptisch was in het begin heb ik de afgelopen 9 dagen veel geleerd over het verbeteren van mijn eetgewoontes. Grote veranderingen die ik tijdens de detox heb toegepast zijn:

  1. Ik heb liters water gedronken deze week, dat is echt legendarisch voor mij!
  2. Geen suiker gegeten gedurende 9 dagen ondanks alle verleidingen! Normaal at ik elke dag suiker, vooral ’s avonds.
  3. Ik heb gevarieerd en zo veel mogelijk eco/biologisch gegeten en zie de voordelen van deze producten en niet meer alleen het prijskaartje!
  4. Ik heb geleerd dat ik wél disciplinair kan zijn, als ik een goed eetplan heb met enige vrijheid en variatie in de voeding.
  5. Geen alcohol, maar dat dronk ik toch al niet zo vaak.

Duidelijke afspraken voor de toekomst 
De komende dagen en weken heb ik weer alle vrijheid om te eten wat ik wil. Om niet terug te vallen in mijn oude ritmes wil ik veel blijven water drinken en alleen in de weekenden snoepen. Verder heb ik nog 1 liter fles Aloe Vera over. Daarvan wil ik elke dag 90ml van blijven drinken.

Via deze blog en mijn instagram account @healthylivingbylisette houd ik jullie graag op de hoogte van mijn ‘healthy lifestyle’ ontwikkelingen in de toekomst!

Ik heb mezelf en anderen verrast met de resultaten: ik ben in 9 dagen meer dan 19 cm en 4 kg afgevallen en ik ben een bh cupmaat kleiner. Ik ben superblij met dit resultaat en voel me heerlijk in mijn vel. Mensen zien het ook aan me, ik krijg continu complimenten. Dat voelt best wel lekker.
   


Tot snel!

Groetjes Lisette

Heb je zelf ook interesse om de Aloe Vera C9 van Forever te doen? De kosten voor de C9 box bedragen 120 euro. Ben je al klaar met de Clean 9 en weet je niet wat je hierna moet doen? Ga dan verder met het vervolgprogramma van Forever Living, de FIT 15!

Deze producten zijn niet in winkels te koop. Je kunt het wel bij mij persoonlijk bestellen of via mijn webshop. Wil je graag persoonlijk geholpen worden, stuur me dan een berichtje.

Wil je nog even nalezen wat het Aloe Vera Forever Living C9 detox programma inhoudt? Lees hier de uitgebreide informatie.

4 gedachtes over “In 9 dagen van mijn suikerverslaving af: mijn ervaring met de reiningskuur C9

    • Hoi Danique, ik zie helaas nu pas jouw reactie. Na de C9 heb ik drastische veranderingen gemaakt in mijn lifestyle. Ik at na de C9 veel minder suiker, at minder rijst en pasta, meer groentes. Ik leerde gevarieerder te koken, nam af en toe een proteineshake als ontbijt of snack en bakte taarten zonder suiker (zie enkele recepten in mijn site). Ik stopte met croissantjes te eten, at nauwelijks brood en ik snoepte minder. Daarnaast sportte ik veel (crossfit) waardoor ik ook een betere conditie kreeg (deed mee aan diverse hardloop- en triathlon wedstrijden), mijn spiermassa verhoogde en al met al kan ik nu redelijk goed mijn nieuwe shape vasthouden. Ik ben nu erg tevreden met mijn gewicht en shape. Het blijft een uitdaging, maar het fitte gevoel dat ik nu heb houd ik graag vast en daar werk ik graag hard voor. Mocht je na de C9 begeleiding nodig hebben dan kun je overwegen de F15 te doen, het vervolgprogramma van de C9. Als je niet weet wat het is of het bij je past, help ik je graag bij meer advies. Groetjes Lisette

      Like

Plaats een reactie